Cerita pertama :
Hari semasa hantar abang aku gi Mekah.... aku pun 'parking' la kereta berhadapan rumah yang berdekatan Kompleks Haji Kelana Jaya....rasanya tak la mengacau parking tuan rumah..... balik rumah je sedar2 kereta dah kena gores... ni bukan gores dan menang.... walaupun hati aku terbakar dan terguris mengenangkan kereta yang telah dicacatkan orang... yang tak tahu berbahasa dan berbicara ... tapi apo nak dikato... Aku rasa golongan ni yang tak ada perasaan dan terlebih emosi ni yang suka sangat gores kereta orang dah lama makan hati... tapi tak tau ngape.?????

Cerita kedua:
Masa ni aku tak sedar lagi kereta dah kena calar...aku drive kereta ke Kajang untuk ambik 'maid' abang aku untuk balik ke rumah ..... malang tak berbau ... selepas highway Puchong... tayar belakang kereta aku tiba2 pancit...... panik juga masa tu... tapi nasib baik la kawasan tu terang sikit dan tak terbabas kerana aku memang drive laju ....... Dalam kepayahan tu la nasib baik ada khidmat breakdown toyota..... tapi jenuh juga menunggu. Dalam pada menunggu tu.... aku lihat sebuah motosikal tetiba berhenti cam motornya rosak... pastu dia pasang lampu motornya.....lebih kurang 15 minit kemudian dia berpatang balik.... suspen juga aku ketika itu.... banyak kebarangkalian leh berlaku...... Bila tengok tayar pancit tu bukan kena paku tapi dah terkopek leh masuk jari.....sah esoknya kena ganti tayar baru.....tak terkata.

0 Comments:

Post a Comment