INTERNSHIP III

19 Jan 2010 bermula Internship III yang merupakan pengalaman baru aku dengan situasi yang berbeza dengan sekolah...Di sekolah aku berhadapan dengan anak-anak/murid-murid dalam lingkungan umur 7 hingga 12 tahun yang pelbagai ragam dalam proses perkembangan. Walaupun penat tetapi menyeronokkan dengan pelbagai telatah murid2 ....kekadang aku rindu sangat situasi sebegitu....Aku amat tegas di sekolah tetapi bagi murid-muridku aku adalah seorang guru yang garang.....tu persepsi mereka...tapi niatku adalah untuk mendidik dan mengajar....kerana tanpa disiplin sukar kejayaan untuk dicipta.....
Tapi situasi dalam Internship berbeza sama sekali dalam berhadapan dengan klien yang menghadapi masalah penagihan dan mempunyai pelbagai latar kehidupan......masalah mereka hanya orang yang mendampingi mereka yang mengetahui keadaan sebenarnya.......
Namun sebenarnya suatu kehidupan bermakna apabila suatu pengisian yang diisi dengan aspek agama, nilai, budaya dan pembentukan keperibadian supaya manusia dapat membuat penilaian  antara buruk dan baik...semuanya bermula dari rumah....di mana kehidupan bermula......

0 Comments:

Post a Comment